Tények, pletykák, készülékek az 5G világából

5G World

5G World

Agyrém: A hároméves gyerekek fele már okostelefont használ Magyarországon

Az Y-generációs szülők féltik a gyerekeiket, mégis mobilt adnak a kezükbe. Felállva tapsolunk nekik is!

2020. február 12. - 5G

A három év alatti gyermekek fele, a 4-6 évesek 90 százaléka használ okoseszközöket; főként okostelefont, tabletet és notebookot – derült ki a Huawei Techologies Hungary kutatásából, amely az Y-generációs szülők digitális nevelési szokásait vizsgálta. A felmérés szerint a szülők annak ellenére adják oda készülékeiket legkisebb gyermekeiknek is, hogy azt tartják, ideális esetben csak idősebb korban lenne érdemes megengedni számukra az okoseszközök használatát. A gyermekek 42 százaléka ugyanakkor napi 1 óránál kevesebbet használja szülei okostelefonját, főként videózásra, mesenézésre és játékra.

gyerek.jpeg

A Huawei legújabb okostelefon-használati szokásokat vizsgáló magyarországi felmérésében többek közt arra kereste a választ, hogyan nevelik gyermekeiket a digitális eszközök használatára azok a szülők, akik már maguk is a digitális kor szülöttei. Mikor találkoznak először a kütyükkel, és mennyi időt töltenek az okoseszközök képernyői előtt az alfa generációs gyerekek? Mit engednek, és mitől féltik az okostelefont használó gyermekeiket az Y-generáció tagjai? – többek között ezeket a kérdéseket boncolgatta a 2020 januárjában készített reprezentatív kutatás, ahol az Y-generációs – 1980 és 1995 születettek – szülők nyilatkoztak arról, miként látják gyermekeik digitális nevelését. A megkérdezettek legtöbbje kisgyermekes szülő, 34 százalékuknak 0-3 éves korú, míg 24-24 százalékuknak 4-6, illetve 7-10 éves, 18 százalékuk gyermeke pedig 10 éves, vagy annál idősebb.

Később engednék, mint ahogy valójában teszik

A kutatás egyik legfontosabb megállapítása, hogy a digitális nevelés kapcsán a szülők a saját maguk által támasztott elvárásoknak is nehezen tudnak megfelelni. Főként az okoseszközök veszélyeitől és a függőség kialakulásától tartva, jellemzően úgy érzik, hogy később lenne csak ideális megismertetni a gyermekeiket az okoskészülékek világával, ahhoz képest, mint amikor ténylegesen a kezükbe adják ilyen eszközöket. Ideális esetben 72 százalékuk egyáltalán nem adna okostelefont 5 év alatti gyermeke kezébe, 41 százalékuk pedig csupán 8 éves kor felett tenné ki gyermekét a technika vívmányainak. Érdekesség, hogy kis arányban ugyan, de a felmérésben résztvevő szülők 2 százaléka már 1 éves kor alatt elkezdené a gyerek okoseszközökhöz „szoktatását”.

Példamutatás: anyuék a gyerekek mellett is sűrűn telefonoznak

Noha tartanak a túl korai készülékhasználat hatásaitól, mégis az Y-generációs szülők jelenleg 3 éves kor alatti gyermekeinek fele már használt valamilyen okoseszközt – jellemzően 2-3 évesen találkoztak először kütyüvel. A most 4-6 évesek csupán 10 százaléka nem találkozott még okostelefonnal, notebookkal, vagy tabletettel, míg a 10 évesnél idősebbek közül már nincs olyan gyermek, aki ne használt volna élete során legalább egyszer ilyen eszközt. A felmérésből kiderült, hogy mindössze a szülők 17 százaléka várt legalább az iskoláskorig, és 7 éves korában vagy később ismertette meg gyermekét az okoseszközökkel. Összességében a válaszadók több mint 20 százaléka mondta azt, hogy gyermeke még egyáltalán nem találkozott okoseszközzel, az ő gyermekeik jellemzően a legfiatalabbak köréből kerülnek ki.

2.jpg

A szülők harmada elsősorban azért ad okoskészüléket gyerekének, mert minél előbb meg szeretné ismertetni vele a technológiát, míg 28 százalékuk azért, hogy ne maradjon le kortársaival szemben. Indokként szerepelt az is, hogy a szülők nem szeretnék, ha gyermekük „kilógna a sorból”.

A felmérésben résztvevő szülők többsége gyermeke társaságában is rendszeresen használja okostelefonját függetlenül a gyermek életkorától; mindössze 6 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy teljes mértékben mellőzi a telefonhasználatot gyermeke társaságában. Többségük fél és 1 óra közötti időintervallumot használja készülékét gyermeke mellett, azonban 4 százalékuk 5 óránál is többet tölt kütyüjével.

Olcsóbb okostelefonnal szoktatják a szülők gyermekeiket a technológiához

A megkérdezett szülők gyermekeinek 77 százaléka használ otthon valamilyen okoseszközt, legnagyobb arányban okostelefont, míg a szülők 23 százaléka úgy nyilatkozott, hogy egyáltalán nem ad okoskészüléket gyermekei kezébe. Amíg nem rendelkeznek okostelefonnal – amely főként a kisebb korú gyermekekre jellemző – a szülő okostelefonját kapják meg, átlagosan napi 1 órát használhatják az eszközt. Jellemzően otthon és utazás közben használják a szülők készülékeit, akik legnagyobb számban valamilyen rajzfilmmel, videóval foglalják le őket ez idő alatt.

Az Y-generációs szülők gyermekei közül 31 százaléknak van saját okostelefonja – többnyire 8 év alatti gyermekekről van szó –, ezek általában kisebb értékű, jellemzően 50 ezer forint alatti készülékek. A szülők nem tartják célnak azt, hogy prémium kategóriás telefont kapjanak gyerekeik, azonban ennek ellenére a gyermekeik 4 százalékának olyan telefonja van, amely 100 ezer forintba, vagy annál többe került.

Több okból is félti gyermekét az Y-generációs szülő

A megkérdezett szülők a digitalizáció árnyoldalait is érzékelik. A felmérésben résztvevők 72 százalékában már felmerült, hogy az okoseszközök káros hatással lehetnek gyermekeikre, elsősorban a függőséget, valamint az erőszakos tartalmak megjelenését tartották veszélyesnek az okoseszközök használatát illetően, mi több, a gyerekek 22 százalékánál már tapasztaltak okoskészülék-függőségi jeleket.

Agyrém ez az egész! 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://5gworld.blog.hu/api/trackback/id/tr5515470996

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zsuzsi25 2020.02.12. 19:43:56

Az unokahugom 6 éves. Es mivel (ellenorzotten ) telefont adtak a kezébe, 3 nyelven beszél. Szerintem is borzasztó!

eßemfaßom meg áll 2020.02.12. 20:19:38

@Zsuzsi25: nyilván a telefontól beszél 3 nyelven 6 évesen

Alick 2020.02.12. 21:16:43

@eßemfaßom meg áll: ...és gondolom már írja a disszertációját :)

Sequoyah 2020.02.12. 23:22:51

Ugyan megemlitik, de aztan elegge osszemossak hogy most akkor neha a kezukbe kerulnek, vagy rendszeresen hasznaljak-e oket.

Meg azt is jo lenne belevenni a kepbe, hogy ezzel parhuzamosan hogyan alakulnak a TV nezesi szokasok. A TV nezes sem jo persze, de ha ezt valtja ki a telefon, akkor legalabb nem romlik a helyzet.

Az en fiam pl napi kb atlag fel orat nez meset, es azt hol TV-n, hol telefonon nezi. A cikk alapjan o mar-mar rendszeres telefon hasznalonak minosul, mikozben a kepernyo elott toltott osszes ideje kevesebb mint nekem volt ugyanezen korban.

J.W. Booth 2020.02.12. 23:24:27

mindegy, hogy szülői lustaság, primitívség vagy ostobaság miatt történik mindez, egy biztos: ennél jobban nemigen b.szhatnának ki a gyerekükkel.

És ez szerintem különösebb magyarázatra sem szorul.

Pic 2020.02.13. 00:02:25

Hát kedves Zsuzsi ez színtiszta hülyeség. Biztos, hogy nem attól beszél 3 nyelven. Véletlenül nem kétnyelvű a szülőpáros? :)))

Ami a mobildolgot illeti, tényleg nagyon nehéz, nagy önuralmat kíván és nehéz döntéseket.
A társadalom is tanuló fázisban van. Net, Facebook, Instagram, stb. Még mi is csak tanuljuk és kb 10-15 év után most kezdjük érezni a súlyát, hogy mit is jelent, hogy ami egyszer felmegy a netre az ott is marad....

MI úgy voltunk vele, hogy a gyereket úgyis be fogja szippantani a dolog előbb utóbb, úgyhogy semmiről nem fog lemaradni. Pontosan ezért szánt szándékkal visszafogtuk a dolgot. Erőteljesen.

A gyerekkel otthon inkább játszottunk és játszunk, most már iskolás és olvas, mondom: OLVAS! és persze mesét is néz, nézett sokat DE NEM MOBILON.

Ha mesét kell nézni akkor is van pár szabály. Alap, hogy a mese csatornákat kilőttük. A Minimax például úgy van kitalálva, hogy beszippantja a gyereket és egy órából kb 20 perc a reklám és nagyon agresszíven tereli a gyermeket, ezt sajnos megtapasztaltuk nagyszülők révén... Otthon ott a smart tévé amit vagy youtube etet, mivel elég sok minden fent van.. Aztán vannak weboldalak ingyenesen elérhető anyagokkal és van rengeteg régi DVD eredetiben vagy digitalizálva, így a klasszikus mesék működnek, úgymint: Mazsola, Pom Pom, Mézgáék, Ugrifüles, Frakk, Mekk Elek, Hohoho horgász és társai.
Természetesen az aktuális dolgok megkerülhetetlenek: Thomas, Sam a tűzoltó, Shaun the Sheep.
Ez bőven elég volt.

A telefonálás az fontos és a nagyszülőkkel természetesen beszélt a gyermek mobilon, de a mai napig szigorúan csak kihangosítóval és lényegre törően. Annyira megtanulta, hogy máshol, egyedül is ugyanezt teszi. Automatikusan nyomja a kihangosítót.

Érdekes módon a suliban normális szülői társulat jött össze és az anyukák összebeszéltek, hogy felső tagozatig nincs mobil. Ezt a megállapodást 30 gyermekből 2-3 esetében szegték meg a szülők, de ahogy láttam azok a gyerekek is csak utcán veszik elő a mobilt.

A mobil persze veszélyes és megkerülhetetlen. Félelmetes ereje van. Társasági (családi) összejöveteleken gyakran belefutunk, hogy 1-1 szülő odadobja a mobilját a gyereknek. Erre az összes többi azonnal abbahagyja a játékot és körbeüli és nézik ahogy az az egy játszik.....

Kezdettől fogva óvatosan kezdjük megismertetni a gyermeket a mobillal. 3 évesen megmutattam neki, hogy kell fényképezni, megkapta a telefont és ezután 2 órán keresztül fotózott és csinált 200+ képet. Megnéztük közösen és átbeszéltük. Van érzéke hozzá, így marad a dolog. Azóta is fotóz, de mobilon ritkán. A második fotómasináját nyúzza, érik a harmadik.

7 évesen játszott először mobilon, azóta is bele-bele kap, de ez heti max 3-4 óra és azt is tereljük a készségfejlesztő appok irányába Pl szókereső, de mivel beszél a többi gyermekkel, így tud mindent a menő játékokról és hidegvérrel rá is rakja a mobiljainkra, ahogy kell... na itt nagyon oda kellett figyelni és megfogni a dolgot. A játékok ott vannak, de a használat erősen limitált.

Nehéz? Nagyon nehéz! Főleg ha mindkét szülő IT területen van és a gyermek látja, hgy lógunk a neten, mobilon, notebookon... és tudjuk magunkról, hogy mi már elvesztünk: függők vagyunk.

Lővenbrau 2020.02.13. 00:04:24

Én bármennyi nyelven beszélek, arra van a gugli fordító.... Zsuzsi25, ne mondj már hülyeségeket... Azt elhiszem, hogy belenyomták a fejébe, hogy igen, Da, yes, Ja,stb..

Lővenbrau 2020.02.13. 00:06:04

PLC.... De a szülőpáros az kettő.. Meg kéne interjúvolni a postást is.. :-D

Örömhernyó 2020.02.13. 03:39:59

@Zsuzsi25: Ja, 3 nyelven beszél kizárólag a telefon miatt. Ez mekkora hülyeség! Nyilván nem egynyelvű közegben él. Magyar zsákfaluba dobj le egy pár okostelefont, mindenki háromnyelvű lesz tőle.
Az én környezetemben szinte minden gyereknek van telefonja. A picik tableten játszanak. Itt Ázsiában ez a modern szülőség, hogy vesznek iPad-et a gyereknek. Persze így nincsenek családi programok se, mert ha elmennek étterembe, mindenki a telefonját baszogatja. Fehér emberek a környezetemben még tudnak túrázni, randizni, sportolni, az ázsiaiak nem, ők minden pillanatban selfie-znek, appokat nyitnak meg.

Nagybátyám Sat1-t nézett régen és folyékonyan beszél németül. Persze előtte megtanult németül fiatalon, és idősebb korában a németnyelvű csatornák nézésével tartotta karban a tudását, illetve fejlesztette.
De csak egy okostelefontól az emberek nem tanulnak meg idegennyelveket, de gyakorolni kiváló. Én a magyaron kívül 4 nyelven beszélek különböző szinteken. Oroszul már csak picit, németül még középfokon, angolul és egy ázsiai nyelven folyékonyan. Egyiket se okostelefonon tanultam, de a gyakorlásban segít, minden nyelvtani, nyelvhelyességi, nyelvhasználari kérdésnek utána tudok nézni, ingyen hallgathatok anyanyelvi beszélőket, híreket, olvashatok stb. De hogy kérdéseim legyenek nyelvtani, nyelvhelyességi dolgokról, ahhoz előbb meg kell tanulni bizonyos szinten a nyelvet.

Zsuzsi25 2020.02.13. 05:53:58

@eßemfaßom meg áll: meséket nézett rajta más nyelveken.

Zsuzsi25 2020.02.13. 06:29:17

@Örömhernyó: Nem. Anyuka műkörmös, (egyébként diplomás, de nyelvet annyira nem tud) apuka meg gyárban csopvez. (Még csak nyelvet sem tud) Semmi extra. Borsodot ne hozd példának. Nekik kisebb az agytérfogatuk is, gyengebb kepesseguek..stb.

@Pic: tényleg nem két nyelvü a szülő páros. :D
Amúgy, a rokonaim! Csak tudnám b...meg :D tény, hogy jóképességü is a kislány...és ebben a korban ragad a nyelv a gyerekre. Szerintem ez nem rossz! Én nem beszélek úgy angolul ahogy a kislány. Pedig kétnyelvu kornyezetben dolgozom

midnight coder 2020.02.13. 06:36:25

Majd úgy 30 év múlva eldől hogy azoknak van-e igazuk akik tiltják a gyerektől a telefont, vagy azoknak akik engedik. Igazából lehet, hogy mind a két oldalnak igaza lesz: a high-tech kínai gyerekeknek fontos lesz a technológia korai elsajátítása, a főleg mezőgazdaságból tengődő európai parasztoknak pedig igazából a kapát és a kaszát kell majd profi módon kezelni.

safa 2020.02.13. 07:20:03

Még a tévé is jobb mint a telefon mert azt együtt nézheti a család és van közös élmény.A telefon teljesen szeparálja a kisgyereket,valamint azáltal ,hogy keveset érintkezik a külvilággal nagyon fontos tanulási folyamat marad ki,ami alapja lenne a későbbi személyiségének.

eßemfaßom meg áll 2020.02.13. 07:24:17

@Zsuzsi25: én is beszélek koreaiul mióta megnéztem a Gisaengchungot

2020.02.13. 08:42:01

Változik a világ, el kell fogadni, hogy ami húsz éve űrtechnológia volt kis túlzással, az ma alapszintű dolog az életben. Nem fog csuhébabával játszani egy mai kisgyerek, elmúlt az a kor. Én a korlátot ott húznám fel, ahol konkrét, mérhető kárt okoz a korai okoseszköz használat. Például mikor a szülők foglalkozás, meseolvasás, közös játék helyett adják a gyerek kezébe a telefont, tabletet, hogy lekössék vele, így jutva pihenőidőhöz. Amelyik gyereket rendesen és rendszeresen fejlesztik, amelyikkel értelmesen foglalkoznak, annál nem fog gondot okozni, ha korán megismerkedik azzal a technológiával, amit egyébként is egész biztosan használni fog, hiszen mindenki használja.

Treff Bubi 2020.02.13. 09:32:15

@Eugene Horse: ez jogos, a technológia jóval egyszerűbben elérhető ma. Ugyanakkor a fejlődő idegrendszer érdekében megkerülhetetlenek azok a manuális készségfejletések, amiket kijelzővel lehetetlen meglépni. Ha nincs is csuhébaba, az okoseszköz legyen legalább egy olyan kütyü, amin sokféle tapintású gomb, tekerő, akármi van, amit tapintani, forgatni kell hogy történjen valami.

Pic 2020.02.13. 11:50:31

@Zsuzsi25: Zsuzsikám, ha igaz amit mondtál, márpedig adassék meg a jog mindenkinek, hogy elhiggyük igazat beszél :DD
Szóval akkor egy félreértésen alapul a kijelentésed. Téves következtetést vonsz le egy adott szituációból.

Az a kislány azért beszél több nyelven, MERT érzéke van hozzá.

Van ilyen, létezik.
Nekem sem okozott gondot soha a nyelvtanulás, de saját példámon láttam, hogy mennyire MÁS amikor valakinek affinitása van ehhez. Történetesen a melóhelyre került egy kolléganő, aki 5 nyelven beszélt folyékonyan és számára ez olyan szintű megterhelést jelentett, mint másnak megreggelizni...

rnz 2020.02.13. 13:17:31

8 évesek a hármasikreink. Még mindig nem játszanak telefonnal és nem is igénylik. Igaz nem is látják azt mintaként, hogy mi szülők is egész nap azt a szart nyomkorásszuk. Amikor várok a gyerekekre, akkor én is előveszem, hogy elüssem az időt, de amint megjelenik valamelyik, abban a pillanatba rakom is zsebre, bármit is csináltam. Ehhez képest a szülők igen nagy része amikor ugyanez a szitu történik, úgy beszél a gyerekhez - már ha beszél egyáltalán -, hogy fel sem néz a telefonról. Aztán ugyanez a szülő csodálkozik, hogy a gyerekek ott ülnek egymás mellett többen a padon, de mindegyik belezombulva csak a telefonjával foglalkozik és ha egymáshoz is szólnak, azt is szemkontaktus nélkül.
Nem élünk mi sem remete életet, én személy szerint programozó vagyok, nyilván nekünk is van mobil, de azzal gyakorlatilag soha nem játszanak. Van tablet, azt hébe-hóba elkérik, van xbox és számítógép, de ezeket kizárólag hétvégén és korlátozott ideig (összetéve, fejenként max. 2-3 óra) használhatják. Hozzáteszem nem is nagyon igénylik, ellenben elvárják az esti mesét (amit néha már ők olvasnak), ahogy puszi nélkül sincs iskolába indulás, vagy egy jó társasozás nélkül sincs hétvége. Mindig akad jelentkező közülük, amikor segítséget kérünk főzni, takarítani, vagy a kertben tevékenykedni, ami persze soha nem volt kötelező. Bizony, bizony, ilyen a szülősdi, komoly munkával le kell rakni az alapokat, de aztán pont emiatt sokkal könnyebb is szinte minden. Azt egy pillanatig sem gondonám, hogy a gyerekeim kevésbé értenek a technikai dolgozhoz csak azért, mert nem azzal foglalkoznak egész nap, de legalábbis nem gondolom, hogy aki egész nap azt nyomkodja, az annyival jobb bármiben is.
Még megjegyzésként: A legutóbbi szülőin pont felmerült, hogy van olyan - már bocsánat - idióta osztálytárs apuka/anyuka, aki kontroll nélkül enged használni mindent. Így derült ki, hogy egy (vagy több) gyerek azért nem mer például egyedül aludni, mert látta az It (Az) c. filmet, de a tanárnéni már pornóval kapcsolatos beszélgetéseket is elcsípett. Még egyszer: 8-9 éves másodikosok., egy nevesnek mondható, népszerű iskolában, túlnyomórészt jobb módú családokkal.

Pic 2020.02.13. 17:59:44

@rnz: Egyetértek. Mi ugyanezt csináltuk amíg kicsi volt. Ha a gyerek bejött a szobába, akkor bármilyen jó is a film a tévében, akkor abban a pillanatban TV felvételre áll és kikapcs.
Ugyanez mobil.
Baromira nehéz megállni, de muszáj a gyerek egészséges fejlődése érdekében.
3 éve felett kezdtük lazítani fokozatosan a dolgot.

Nekem is sok kolléga mondja, hogy Ő aztán nem fog bugyuta filmeket nézni. Ha gyerek tévézni akar, akkor nézi azt amit ő...
Hát ez baromira nem így van. Minél tovább gyerek a gyerek, annál boldogabb felnőtt lesz. Nem kell minifelnőtteket csinálni a gyermekekből. A lényeg a fokozatosság.

Ha gyerekem mesét néz, akkor mesét néz és ha igényli, hogy ne nézze egyedül, akkor melléülök és nézem vele és válaszolok a kérdéseire.

Különösen fontos ez azóta, hogy nézünk komolyabb meséket is. Vannak ugye ma már olyan mesék amelyek nem igazán gyermek mesék, rendesen kiszólnak a felnőttek világába is. A legegyszerűbb eset egy Shrek. Nagyon sok felnőtt elem van benne és nem árt ha a gyermek mellett ott ül egy felnőtt és segít az értelmezésben ha neki az adott szituáció meg a mondanivaló "még nem jön átt".

Pic 2020.02.13. 18:01:19

@rnz: Ami a pornót illeti....

Ismerősöm elit gimibe íratta a lányát. Nem mondok nevet. A lényeg az, hogy kivették a gyermeket, mert a fél osztály rendszeresen be volt állva.

Elit szülők gyermekei....

Pic 2020.02.13. 18:29:19

@rnz: Ami a pornót illeti....

Ismerősöm elit gimibe íratta a lányát. Nem mondok nevet.
Elit szülők gyermekeivel tele a suli....

A lényeg az, hogy kivették a gyermeket, mert a fél osztály rendszeresen be volt állva.

Pic 2020.02.13. 18:30:09

Bocsánat.... imádom a blogmotort... nem szándékos volt

Örömhernyó 2020.02.20. 06:04:06

@midnight coder: Nyugi, itt Ázsiában azt látom, hogy aki pici gyerekkorától telefonon, iPad-en lóg, az felnőve semmivel se lesz előrébb, mint aki később kezdi az ismerkedést az okostelefonokkal. Mert mit is csinál a 4 éves gyerek a telefonon. Azt amit a szülei, sorozatokat néz, játékokkal játszik. Közben meg az európai gyerek tanulással, testedzéssel, társas tevékenységekkel foglalkozik. Hosszútávon nem a telefonos játékkal elütött idő viszi pozitív irányba a karrierjét az embernek.
Itt Ázsiában az elit hatalmas pénzeket fizet tutoroknak, hogy élő emberrel kommunikálva tanulhassanak a gyerekeik. Ugyanis a mobilon játszás az az aljanép szórakozása itt is. Az egy nagyon téves elképzelés, hogy a jövő programozói, mérnökei majd a mobilon játszó gyerekekből lesznek. Azokból a gyerekekből lesznek, akikkel struktúráltan, rendszeresen foglalkozik szakember, bevezeti őket az algoritmikus gondolkodásba, matematikai készségeket ad nekik. És a számítástechnikai eszközöket célzottan, szakember irányítása alatt használják problémamegoldásra. Aki meg magában tankháborúsat hátszik az okostelefonján, az fogyasztó, legfeljebb szakmunkás lesz.
Ugyanígy angolul itt az tanul meg folyékonyan, akivel kicsi korától kezdve amerikai magantanár foglalkozik (itt ez teljesen általános), aki meg telefonon nőtt fel, az makog.
Az okostelefo nagyon hasznos, csak nem úgy, ahogy az emberek, gyerekek 99%-a használja.

Zsuzsi25 2020.02.21. 06:46:52

@Pic: De mi ezen ennyire hihetetlen? Most ezen elgondolkodtam amugy....Mármint, hogy ennyi embernek ez hihetetlen. - Gondolom 40 felett vannak.... Magam a 30 as éveimben járok és sok korombeli kolléganőm mondja, hogy otthon apuka nem szól magyarul a gyerekekhez, nekem ez tök természetes. És sok pici mar ugy ment ovibol iskolába, hogy legalabb egy nyelvet tudott. Én speciel beszélek több nyelvet, de vért izzadtam érte. Nekik ez természetes. Ma egy munkahelyen, az, hogy tudsz MINIMUM angolul, annyira alap, mint az, hogy tudsz írni. És valóban, ez majd 30 év múlva fog kiderülni - kinek is volt igaza... - Én annyit látok magam körül, hogy ezek a gyerkőcök folyékonyan megtanultak nyelvet, bármilyen erőfeszítés nélkül. Mi ezzel a gond? Én eleve nem értem, miért rossz az okos eszközöket a gyerek kezébe adni. Mert arról egy kurva szó nem esett még. Ellenben van itt egy "bioanyu" melóhelyen (másik csapatban, szóval csak elmondasból tudom) - Na ő meg az én nézetem másik véglete. Az, biztosan káros. Mert a gyerek, iskolában látott eloszor sz.gepet. Anyuka meg panaszkodik, hogy "haaaat nem megy nekk" ... Hát talán nem kellett volna digitális analfabétát csinálni a gyerekből. Ez olyan hátrány a többiekkel szemben, amit már csak nagyon nehezen lehet behozni.

Pic 2020.02.26. 14:37:15

@Zsuzsi25:
1. A káros elektromágneses sugárzások miatt nem árt ha a gyerek hanyagolja a mobilt.
2. Mivel a gyermekek fejlődésének (szellemi is!!! Lásd pl motorikus funkciók) alapvető és elengedhetetlen része a mozgás, SOOOOK MOZGÁS, így emiatt sem árt erőteljesen visszafogni a mobiltémát.
3. A Bioanyuka gyermekének nem azért nem megy a digitalizáció, mert hülye, meg azért mert lemaradt, hanem a szülők elültettek benne egy halom kényszerképzetet és gátlást, valamint a gyermek nagyrészt a szülőktől tanul és ha a szülőkben nincs meg az affinitás, hogy foglalkozzon a gyermekkel és tanítsa a használatra illetve a helyes használatra netalántán a szülő "tök béna" az is visszahat. A gyermek idővel a többiektől felcsipegeti az infókat és menni fog neki is.
süti beállítások módosítása